fbpx

Op naar succes: 5 voordelen van arbeidsmarktcommunicatie

Talent vormt het hart van je organisatie. Het aantrekken hiervan is een hele klus, zeker sinds de krapte op de arbeidsmarkt. En zodra je talent in huis hebt, sta je voor de uitdaging om het te behouden. Hier komt employer branding om de hoek kijken. Arbeidsmarktcommunicatie is daar een onderdeel van. Het is dé tool om de juiste mensen aan te trekken, te binden en te boeien. En dat is nog niet alles: goede arbeidsmarktcommunicatie biedt diverse voordelen. Wij delen er vijf!

Maar eerst … wat is arbeidsmarktcommunicatie?

Eenvoudig gezegd, is het alle communicatie die jouw organisatie inzet om de toegevoegde waarde als werkgever te laten zien. Niet alleen aan huidige, maar ook aan potentiële medewerkers. Je communiceert over je werkgeversmerk, banen, bedrijfscultuur en groeikansen. Dit doe je via vacatures, social media, je website, toffe events, video’s, verhalen van anderen en méér.

 

En wat levert goede arbeidsmarktcommunicatie op?

Arbeidsmarktcommunicatie kan dé gamechanger zijn voor jouw organisatie. Nog niet overtuigd? Wij zetten vijf voordelen op een rijtje:

1. Positief bedrijfsimago

Goede arbeidsmarktcommunicatie versterkt je werkgeversmerk: hoe je wordt gezien als werkgever. Hiermee kun je potentiële kandidaten, huidige medewerkers en zelfs klanten aanspreken!

2. Verbinding en loyaliteit

Door transparant te communiceren over je bedrijfscultuur, waarden, ontwikkelprogramma’s en groeimogelijkheden, zorg je dat medewerkers zich betrokken voelen bij je organisatie. Je creëert als het ware een community waarin collega’s samen doelen najagen. Grote kans dat ze hierdoor langer blijven hangen!

3. Competitief voordeel

In een wereld waar talent schaars is, helpt effectieve arbeidsmarktcommunicatie je om boven de concurrentie uit te stijgen. Je wordt niet alleen een werkgever, maar ook een bestemming waar mensen willen werken en groeien.

4. Kostenbesparing

Door te investeren in een goede arbeidsmarktcommunicatiestrategie, bespaar je op termijn tijd en kosten voor het werven van personeel. Ook geef je potentiële kandidaten een realistisch beeld van de organisatie en functies waardoor de kans op verloop kleiner is.

5. Organisatiegroei

Door consistent te communiceren over je bedrijfscultuur, waarden en doelen, leg je een basis voor groei. Je bouwt een talentpool op en wordt bekend als interessante werkgever. Hierdoor kun je nieuwe vacatures sneller vervullen en nieuwe uitdagingen gemakkelijker aangaan.

Klaar om je arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger niveau te tillen?

Wij zijn er om te helpen! Bij CLAP Communicatieregie geloven we dat het aantrekken en koesteren van het juiste talent belangrijk is bij het bouwen van een sterke organisatie. Onze passie? Merkervaringen in de juiste richting sturen. Want positieve merkervaringen zorgen voor enthousiaste merkfans. En precies daar ligt onze toegevoegde waarde!

Ook Leuk!