fbpx

Barli

Wervingscampagne voor houtbouwers

Barli is specialist in modulaire bouwsystemen. En die bouwen ze uit hout, binnen in een megawerkplaats in Uden. Met een enorm team houtbouwers, werken ze super efficiënt aan duurzame woningen, appartementen en vakantiehuizen. Die woningen gaan in prefab-modules op transport richting hun eindbestemming. Daar worden ze geassembleerd en afgebouwd, klaar voor bewoning. Zo zet Barli in een korte tijd hele wijken op z’n plek. De Udense bouwpartij loopt al jaren voorop in deze moderne manier van bouwen en groeit enorm. Voorafgaand aan de bouwvak van 2021 was het bedrijf toe aan een flinke dosis extra (werk)krachten.

Om deze nieuwe mensen effectief en gericht te werven, vertaalden wij Barli’s bijzondere missie tot een krachtig werkgeversmerk met een geheel eigen visuele identiteit, toon, website en wervingscampagne. In no time, net als Barli zelf.

Join the Blue Army

Ons team communicatieregisseurs ging bij Barli op locatiebezoek om gezamenlijk de wensen, de kern en de richting te bepalen. Zo werden op minutieuze wijze de grote lijnen uitgezet. Bij Barli wordt door een forse ploeg mannen en vrouwen gewerkt in kenmerkende blauwe bedrijfskleding, intern de Blue Army genoemd. Bovendien werkt het gros van de bouwers het hele jaar indoor, dus in korte broek. Perfecte materiaal voor employer branding. Piketpalen geslagen. Doelen gesteld.

In de week vóór de bouwvak werd het opgezette bouwplan door een creatief team van drie omgezet tot een concrete blauwdruk. Gestaag kreeg het werkgeversmerk vorm; een visuele stijl, tone-of-voice en boodschap. Barli kon met een gerust hart op bouwvak, CLAP kon stevig bouwen aan het project: “Join the Blue Army”.

 

De mannen en vrouwen in blauw

Om The Blue Army een gezicht te geven, gingen een achttal dames en heren van Barli de studio in. Zij zijn nu het trotse gezicht van de wervingscampagne.

Met al het beeldmateriaal op z’n plek, konden alle vacatureteksten worden opgebouwd en een aparte ‘werken-bij’-website werd uit het niets opgetrokken. Ook de social kanalen werden ingericht en alle modules van de online-campagne konden worden geassembleerd. Van Facebook tot Indeed, alle content kleurde wervend Barli blauw.

Van assemblage tot oplevering

Kort na de bouwvak vond tenslotte de oplevering plaats. Met trots. Zowel bij Barli als bij CLAP. De zoektocht naar timmerlieden, engineers, opzichters, tekenaars en meer nieuwe houtbouwers in blauw kon van start. Op de website www.werkenbijbarli.nl staat: “The Blue Army, ons gedreven topteam van houtbouwers, zet met elkaar razendsnel een volledig project op z’n plek. Klaar voor het volgende.” En dat is precies wat ook het team van CLAP deed met het realiseren van dit project. Een teamprestatie om trots op te zijn.

Wil jij net als Barli aan de slag met employer branding, activaties, wervingscampagnes en social media? Neem gerust contact met ons op, dan gaan we samen in gesprek!

Ook Leuk!