Allereerst zijn we begonnen met het bouwen van een stevige basis. Na een aantal goede gesprekken en merksessies hadden we voldoende input om het verhaal van Connex te schrijven.
We positioneerden Connex als de aanjager van de energietransitie. Immers, zij overbruggen de kloof tussen hernieuwbare afvalgrondstoffen en duurzame brandstof. Twee markten die traditioneel gezien ver van elkaar staan. Connex neemt hierin het voortouw. De organisatie brengt partijen samen in de supply chain. Connex zorgt voor de verbinding, levering en de benodigde ondersteuning. En dat alles op een manier die transparant en prettig aanvoelt voor alle betrokken partijen.
Vanuit de positionering ontwikkelden we de missie, visie en het merkverhaal. NET ZERO! Saving the world tonnes of CO2 by speeding up the energy transition through fast forward: grow in volume and have fun doing so! Oftewel: Connex, energizing the future of fuel.
Het merkverhaal stond, tijd voor ons om een onderscheidende visuele stijl te ontwikkelen. Verbinding, vertrouwen én plezier speelden hier een belangrijke rol. Met een gestroomlijnd logo waarin verbinding centraal staat, een vriendelijk lettertype dat vertrouwd aanvoelt en een volledige ‘bijbel’ met doodles, zorgden we voor een brede glimlach bij Connex. Hiermee stond de basis van het merk; het was tijd om naar buiten te communiceren.
We bouwden een informatieve website waarin we het verhaal en de diensten beschreven. We zorgden dat alle stationary in orde was. We ontwikkelden een winnende contentstrategie voor de socialmediakanalen waarvoor we structureel content creëren.